Častokrát se lidé ptají na to, jak vlastně změní hlasové vyhledávání celé prostředí internetu. Odpověď je často jasná, ale odpovědi přesné se nikdo nedohledá, přeci jen, ani ti nejmoudřejší nedokáží dohlédnout do všech konců. Proto je nezbytně nutné, abychom se připravili alespoň na valnou část a kdykoliv je nějaký nový poznatek objeven, měl by být okamžitě inkorporován – vám to nijak neublíží a můžete se tak chopit rodícího se nového multimediálního kanálu.
Hlasové vyhledávání má celou řadu specifik, které jsou naprosto odlišné od manuálního zadávání vyhledávacího požadavku pro internetové vyhledávače. Když zadáte požadavek na klávesnici, vyjede vám klasická stránka s výsledky vyhledávání, kde si jednoduše vyberete ten modrý odkaz, který vás zajímá nejvíce, nebo zvolíte nějaké předpřipravené bohaté výsledky, které nabízí jak Google, tak například i Bing či jiné internetové vyhledávače. Zároveň je třeba podotknout, že vám nikdo nenabízí či nepodbízí nějaký jeden výsledek, pořád se můžete podívat bez nějakého klikání na celou první stránku vyhledávání.
Ale při hlasovém vyhledávání je vám zásadně nabídnut jeden určitý výsledek a posléze také možnost vybrat si nějaký jiný zdroj informace na internetu. A to je zásadní rozdíl, protože se taky může velice lehce stát, že uživatel zůstane u toho jednoho jediného výsledku, který se probojuje skrze všechnu tu konkurenci až tam. Uživatele nezajímají jiné názory nebo jiné pohledy, složitosti a komplikovanosti – tedy některé ano, ale většina, pokud hledá informace o počasí nebo dopravní situaci či nejnovější zprávy z politiky, chtějí jeden jasný a určitý zdroj informací. A přesně to jim hlasové vyhledávání nabídne.
Když zadáte hlasem „restaurace česká“, vyjede vám pravděpodobně ta nejlepší restaurace ve městě jako první a poté možnost rozkliknout další výsledky nebo podívat se na ty ostatní. Ale v prvé řadě uvidíte tu jednu restauraci hodnocenou co možná nejlépe.
Takže pokud se vás SEO expert zeptá na optimalizaci pro hlasové vyhledávání, nebuďte skeptičtí a jděte do toho, můžete tak získat náskok před konkurencí.