Reklamní textil je široký pojem. Co si pod tím představit a jaké textilní reklamní předměty jsou vhodné pro propagační účely?
Ručníky a osušky – froté výrobky textilního průmyslu velmi dobře vypadají, jestliže je necháme potisknout nebo je opatříme výšivkou. U ručníků a osušek platí jedna zásada – méně je někdy více, to znamená klidně postačí drobné logo nebo krátký textový popis v jedné barvě, nejlépe silně kontrastující vůči barvě textilie, tedy například u červeného ručníku použijte bílý nebo žlutý potisk či výšivku.
Deštníky – u deštníků si již můžeme dovolit tisknout na větší ploše, ovšem stále jsme tu omezeni jednotlivými poli mezi ocelovými pruty. Pro deštníky také platí pravidlo větší skromnosti, vhodné jsou potisky jen v několika základních barvách, ale textové pasáže mohou být výraznější, protože na deštník se lidé dívají z velké dálky a mohou již na vzdálenost několika desítek metrů dobře identifikovat tištěnou informaci.
Kšiltovky – čepice s kšiltem můžete nabídnout každému, aniž znáte jeho velikost (obvod hlavy). Čepice mají nastavitelnou šířku a můžete je tedy bez váhání rozdávat jakýmkoli dospělým lidem, případně volit dětské čepice pro děti. Kšiltovky jsou sice rozměrově nevýrazné, ale na přední části nad kšiltem je každý potisk dobře zřetelný, a při troše fantazie to bude poměrně výstižná propagační plocha.
Mikiny – výborným propagačním textilem je mikina, jejíž gramáž je výrazně silnější, než u trička, a lze ji považovat za kvalitnější textilii. Mikiny se dají potisknout i velkoplošným digitálním barevným tiskem, a to jim propůjčuje mimořádné schopnosti oslovit širokou veřejnost mnoha způsoby. Mikiny mohou být jednoduchého střihu s kulatým výstřihem bez zapínání, anebo mohou mít kapuci a přední kapsu. Fleecové mikiny lze používat jako náhradu jarní či podzimní bundy a potisk na těchto výrobcích již mívá ve společnosti velký ohlas.